preskoči na sadržaj

Strukovna škola Đurđevac

Login
Tražilica
Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Projekti

BE WORLD CLASS

Obrazovanje

Studiranje

VUB

Provedba mobilnosti

Prva nastavnička mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta „Skills in IT and Mechatronics Practical Learning“ uključivala je nastavnika strojarstva Vjekoslava Tomrlina i nastavnika elektrotehnike Dejana Rakijašića. S ciljem usvajanja primjera dobre prakse posjetili su Spojenu školu Detva u Slovačkoj.

Spojena škola Detva provodi srednjoškolske strukovne programe iz područja elektrotehnike, strojarstva i ekonomije. Škola ima odličnu suradnju s lokalnim tvrtkama u području organizacije praktične nastave za učenike i uvođenja dualnog sustava obrazovanja.

Nastavnička mobilnost bila je strukturirana kao praćenje organizacije i provedbe nastavnog rada (job shadowing), a nastavnici Strukovne škole imali su izravan uvid u sličnosti i razlike između partnerske i vlastite ustanove u pogledu organizacije nastave, pristupa poučavanju i praktičnom osposobljavanju, suradnje s regionalnim tvrtkama, primjene IKT-a u nastavi te uvođenja inovacija u nastavni proces.

Jedan od ciljeva mobilnosti bio je identificiranje primjera dobre prakse koji omogućuju postizanje visokokvalitetnih ishoda učenja kod učenika tijekom obavljanja praktične nastave u školi i kod poslodavaca.

Kroz svakodnevne radne aktivnosti nastavnici su usavršili svoje kompetencije u području:

  • primjene suvremenih nastavnih metoda
  • pripremnih aktivnosti za uvođenje dualnog sustava obrazovanja (provođenje anketa o potrebama tržišta rada, metodologija za izradu novih obrazovnih programa, itd.)
  • primjene novih materijala i tehnologija u elektrotehnici i strojarstvu
  • upotrebe IKT-a u nastavi
  • programiranja numerički upravljanih strojeva (CNC)
  • korištenja mjerne opreme i instrumentacije
  • pripreme pedagoške i tehničke dokumentacije
  • komunikacije na engleskom jeziku

S obzirom na ciljeve i planove Strukovne škole Đurđevac u pogledu unaprjeđenja organizacije i provedbe praktične nastave u školskim i izvanškolskim radionicama, stečeno iskustvo nastavnika bit će od velike koristi. Identificirani primjeri dobre prakse koji bi se mogli primijeniti u Strukovnoj školi Đurđevac vezani su uz prednosti slovačkog obrazovnog sustava, a to su prvenstveno pristup praktičnom dijelu strukovnog osposobljavanja i priprema uvođenja dualnog sustava obrazovanja. Slovački obrazovni sustav je u velikoj mjeri decentraliziran, što znači da škole i regionalno ministarstvo obrazovanja imaju veću slobodu, ali i odgovornost u kreiranju obrazovnih programa u skladu s potrebama tržišta rada. Odgovornost za provedbu dualnog sustava u vrlo velikoj mjeri prebačena je na tvrtke prema čijim potrebama se izrađuju specijalizirani strukovni obrazovni programi. Škola u takvom sustavu također ima značajnu ulogu, budući da treba uskladiti potrebe poslodavaca s dostupnim nastavnim kadrom. Većina lokalnih tvrtki je u velikoj mjeri zainteresirana za suradnju sa školom, jer u toj suradnji prepoznaju i vlastite interese.

Po povratku u matičnu školu, navedeni primjeri dobre prakse integrirani su u izradu strateškog plana unaprjeđenja organizacije vježbi i praktične nastave učenika u radionicama Strukovne škole Đurđevac i radionicama lokalnih tvrtki.

S ciljem dobivanja cjelokupne slike regionalnog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, tijekom mobilnosti održani su sastanci s predstavnicima regionalnog ministarstva obrazovanja i industrijske komore, a nastavnici su posjetili i neke od lokalnih tvrtki s kojima partnerska škola redovito surađuje (DTnet, Netspace, Slavia Production Systems, Kops, PPS Groups).

Slobodno vrijeme nastavnici su iskoristili za posjet regionalnim turističkim mjestima Banska Bystrica i Banska Štiavnica.

Posjet nastavnika Strukovne škole Đurđevac partnerskoj školi poslužio je i kao podloga za razvoj novih ideja za suradnju na budućim projektima.

Mobilnost je sufinancirana sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

preskoči na navigaciju